
Narrowcasting
Op deze pagina proberen wij u ervan te overtuigen dat het verstandig is om te investeren in de promotie van uw artikelen via narrowcasting. In de restaurants van beide showrooms presenteren wij doorlopende uitzendingen aan al onze gasten.
Narrowcasting, wat is dat precies?
Narrowcasting is een mooi Engels woord, dat het tegenovergestelde is van het eveneens Engelse "broadcasting", hetgeen "breed uitzenden" betekent. Met narrowcasting wordt dus "smal" (Engels: "narrow") uitgezonden. Hiermee wordt bedoeld dat de uitzendingen aan een zeer specifieke doelgroep worden vertoond, in plaats van de massa. U kunt uw boodschap(pen) dus zeer gericht aan uw doelgroep vertonen via onze narrowcasting.
Uw doelgroep bekijkt onze uitzendingen
Uw doelgroep bevindt zich in onze showrooms in Apeldoorn en Rijssen. Gerichter wordt het niet. Tijdens het wachten op een afspraak of offerte brengt men gemiddeld 30 minuten in onze restaurants door. Tijdens deze wachttijd heeft men alle aandacht voor omgevingsprikkels en zeker voor onderhoudende, informatieve beelden, die wij tijdens onze doorlopende uitzendingen vertonen. Een effectiever kanaal om uw artikelen onder hun aandacht te brengen bestaat niet.
Onze gasten - uw potentiële klanten - bevinden zich in een oriëntatieproces voor hun nieuwe keuken, badkamer, vloer, haard, kast en tafel/stoelen. Zij staan dus nog open voor commerciële prikkels. Een uitgelezen kans voor uw om uw artikel(en) en merk juist op dit moment onder hun aandacht te brengen.
Klinkende namen als Duravit en AEG zijn al vaste adverteerder. Zo vertoont Duravit hun allernieuwste douchetoilet (er zijn er al meerder verkocht door toedoen van de uitzendingen!) en vertoont AEG een prachtig filmpje over sous-vide garen.
Sony 65" 4K-schermen
Voor de techneuten onder ons: beide showrooms hebben nagelnieuwe (2020) 65"-schermen met een resolutie van 4K en zijn van het topmerk Sony. Het zijn schermen, die speciaal voor de professionele markt zijn ontwikkeld. Dit verzekert de kijker van haarscherpe definities en kleuren, jarenlang.
Non-stop uitzendingen
Onze uitzendingen bestaan uit een vast en een variabel gedeelte. Het vaste gedeelte is content, die voor beide showrooms geldt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan informatie over de energie-opbrengst van onze zonnepanelen (die op de daken van beide showrooms liggen). Het variabele gedeelte is content, die specifiek voor de betreffende showroom geldt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een specifieke keuken, die niet in de andere showroom staat opgesteld. Hierdoor ontstaat een interessante en gerichte non-stop contentmix.
Uitzenddagen en -tijden
De uitzendingen worden tijdens onze actuele openingstijden vertoond. Normaliter houdt dit in:
- 46,5 uur per week non-stop
- 52 weken x 46,5 uur per week = 2.418 uur per jaar
Op zon-, maan- en feestdagen zijn onze showrooms gesloten. Tijdens (school)vakanties zijn onze showrooms gewoon geopend.
Tijdsduur uitzending
Afhankelijk van de hoeveelheid content duurt een gemiddelde uitzending 10 minuten. Hierbij geldt een limiet aan het aantal adverteerders en de lengte van de content per adverteerder (zie voorwaarden onderaan). Per uur wordt een uitzending dus 6 x vertoond. Uitzendingen worden bewust wat langer aangehouden om gasten tijdens het wachten in onze restaurants niet te irriteren met 20 x een kort filmje. Een wat langere uitzending, die maximaal ca. 3 x voorbij komt, zal langer de aandacht kunnen vasthouden en daarmee zullen de boodschappen in de uitzendingen beter en langer blijven hangen.
Veel gasten over de vloer
De volgende bezoekersaantallen zijn gecombineerd, dus beide showrooms bij elkaar opgeteld en bevat ook herhalingsbezoeken.
- dagelijks: ca. 100 gasten
- wekelijks: ca. 500 gasten
- maandelijks: ca. 2.200 gasten
- jaarlijks: ca. 26.000 gasten
Het potentiële bereik van de non-stop uitzendingen is dus zeer groot en voor u als potentieel adverteerder zeer interessant.
Tariefkaart
Om de tariefopbouw overzichtelijk te maken, hanteren wij "slots", die een bepaalde tijdsduur tijdens een uitzending voorstellen. Dit zijn:
- 1 fotoslot (10 seconden): €1.200 per jaar
- 1 videoslot (60 seconden): €3.000 per jaar
Voorwaarden
Voor toelating tot onze non-stop uitzendingen gelden de volgende regels:
- uw content bevat een (of meer) artikel(en), al dan niet aangevuld met een boodschap (tekst, prijs, looptijd, voordelen voor de klant etcetera)
- content wordt zonder geluid getoond om het aantal audioprikkels in onze restaurants tot een minimum te beperken (mag niet irriteren/afleiden)
- uw artikel(en) en/of boodschap(pen) moet(en) bij onze doelgroep passen en uw merk wordt (binnenkort) door ons gevoerd
- de content voldoet aan de fatsoensnormen van Paul Roescher; dit wordt vooraf beoordeeld
- fotoslot: 1 foto wordt gedurende 10 seconden vertoond; meerdere foto's dus het aantal foto's x het tarief
- videoslot: 1 video wordt gedurende de looptijd van het filmpje vertoond, waarbij er naar beneden of boven wordt afgerond (bijvoorbeeld een filmpje van 2:40 minuten kost 3 videoslots en een filmpje van 4:06 kost 4 slots)
- er wordt geen korting gegeven indien meerdere slots worden afgenomen
- tijdens een uitzending worden geen concurrerende artikelen en/of merken getoond
- een uitzending mag in totaal, dus alle content bij elkaar, maximaal ca. 10 minuten duren
- deelname aan non-stop uitzendingen kunnen alleen per jaar via facturatie vooraf
- content dient kant-en-klaar te worden aangeleverd; op verzoek kan ons reclamebureau content voor u maken en aanleveren (informeer naar de mogelijkheden)
- bestandsformaat foto's: JPG of PNG
- bestandsformaat video's: MPG of linkje naar YouTube-filmpje
- content wordt in principe in beide showrooms tegelijk vertoond, er kan niet gekozen worden voor 1 specifieke showroom (uitzonderingen kunnen wel voorgelegd worden)
- bedragen zijn exclusief BTW en worden jaarlijks vooraf gefactureerd
- er wordt een schriftelijk contract opgesteld, die ingaat per de 1e van de volgende kalendermaand en minimaal 12 maanden geldt
- er geldt een schriftelijke opzegtermijn van 1 kalendermaand