figure

Webshoptijger(in)


Paul Roescher vervult al bijna een halve eeuw vele woondromen. Volgend jaar bestaan we al 50 jaar en dat gaan we natuurlijk uitgebreid met onze klanten vieren. Het geeft veel voldoening om in onze showrooms in Apeldoorn en Rijssen bezoekers als gasten te zien binnenkomen en vervolgens als ambassadeurs uit te zwaaien.

Enige tijd na hun bestelling leveren we vanuit ons eigen distributiecentrum in Rijssen met eigen vrachtwagens de allermooiste en -beste keukens, badkamers, vloeren, tegels, haarden, schuifkasten en tafels met stoelen. En dat nog tegen de laagste prijs ook.

Online wordt steeds belangrijker, dat hoeven we jou natuurlijk niet te vertellen. Om met de tijd mee te blijven gaan hebben wij vorig jaar daarom flink in het “online filiaal” geïnvesteerd. Zo werd de afdeling E-commerce opgericht en zagen onder meer de online keukenshowroom, online badkamershowroom, online marketing, e-mailmarketing en de webshop het levenslicht.

De E-commerce Manager speelt een sturende en leidende rol in deze groei en zoekt operationele ondersteuning van “niet zomaar een”:

WEBSHOPTIJGER(IN)

(fulltime in Rijssen)

Jij staat je mannetje of vrouwtje en kent de weg in het online oerwoud. Je wil graag je kennis, vaardigheden, enthousiasme en energie in de praktijk brengen. Dit is je eerste of één van je eerste banen, maar je bent op online vlak iemand om rekening mee te houden!

Paul Roescher biedt je de kans om je kennis, vaardigheden, enthousiasme en energie in de praktijk te brengen en je klaar te stomen voor de volgende stap in je carrière. Je rapporteert aan de E-commerce Manager en vormt samen met hem de afdeling E-commerce.

Wat verwachten wij van jou? Normaal zie je hier een rijtje bullets, maar tijgers houden natuurlijk niet zo van bullets. Daarom doen we het met hashtags.

#MBO #commercieel #leergierig #sociaal #accuraat #creatief #aanpakker #verantwoordelijk #initiatief #proactief #fotobewerking #CMS #webshop #communicatie #klantopnummer1 #stressbestendig #humorvol #taalvaardig #retail #geenbezwaartegenkoopavondenzaterdag

Hoe ziet een gemiddelde dag bij Paul Roescher er voor je uit? Afwisselend en vol positieve energie. Je verwerkt je webshopbestellingen en mails en doet je rondje langs de voor ons relevante online kanalen. Tijdens het picken van de orders, waarbij je bij de zwaardere spullen hulp krijgt, heb je leuk contact met je collega’s van de verschillende afdelingen. De tegelafdeling vraag je of zij een pallet bestelde tegels klaar willen zetten voor de vervoerder. Hierna loop je even naar het servicemagazijn, waar je zelf de lichtere en kleinere bestellingen verpakt en klaarzet voor verzending. Voordat je de dozen dichtplakt, doe je er een handgeschreven kaartje van jezelf bij. Je mag uiteraard ook je eigen ideeën hiervoor introduceren.

Je zet een paar PVC-vloeren in de webshop, waarna je test of alles werkt en dat doet het gelukkig. Je verontschuldigt je bij de sanitairafdeling voor je testbestelling. Die waren al zo blij! Gewoon even zien of alles nog top functioneert.

Je maakte een blokje in de nieuwsbrief met een nieuwe betonlook tegel, zodat ook abonnees hem onder de aandacht krijgen en op basis hiervan een afspraak maken. Je ziet trouwens het aantal afspraken weer flink groeien deze maand! Je plaatst met toestemming van een klant een post op Facebook, die trots een foto van haar nieuwe badkamer naar je mailde. Je voert drie nieuwe keukens in de Online Keukenshowroom in en haalt er gelijk een paar verkochte vanaf. Dit herhaal je bij de Online Badkamershowroom Dat ziet er weer fris uit. Google Analytics vertelt je dat de traffic alweer is gegroeid. Je gaat tevreden naar huis. Dit was een topdag: de online tijger in jou spint van plezier.

Soms moet je even op je strepen staan, wanneer bijvoorbeeld blijkt dat een online advertentie niet aan de afspraken voldoet. Dit doe je met tact, doorzettingsvermogen en met je doel helder voor ogen. Om je doelen te bereiken moet je soms héél even je tanden en nagels laten zien of even zachtjes grommen.

Net als je ca. 50 collega’s in 2 filialen geeft het je voldoening om on- en offline bezoekers te helpen op momenten dat zij naar ons toe kunnen komen. De drukte is dan ook vooral op donderdagavond (onze vaste koopavond) en zaterdag. Dat is oké, want wij eten ervan. Je bent op zondag en maandag altijd vrij om je accu’s bij te laden.

Eens in de zoveel jaar zit er een maandag in de planning van onze Oudjaarsfair, maar dit wordt uiteraard met een andere vrije (feest)dag gecompenseerd. Hier krijg je ontzettend veel voor terug. Je staat samen met de E-commerce Manager aan de wieg van de beste online woonwinkel van het land. Ja: zo ambitieus zijn wij hier! Bovendien heb je vanaf de 2e verdieping het mooiste uitzicht van het hele bedrijf. Je hebt een belangrijke rol, waarbij jouw ideeën en initiatieven worden meegenomen. Je bent teamlid in een solide familiebedrijf, dat al bijna een halve eeuw bestaat en beschikt over de mooiste en grootste woonwinkels van het land.

Verantwoordelijkheden

  • Actualiteit online kanalen (content management website, webshop, social media)
  • Actualiteit online marketing (Facebook, Instagram, Google Ads)
  • Tijdige verwerking webshopbestellingen en –retouren

Plaats in de organisatie

  • Rapporteert aan de E-commerce Manager
  • Eigen werkplek op afdeling E-commerce

Profiel

Eisen

  • Commerciële opleiding minimaal MBO
  • Zeer leergierig
  • Online tijger
  • Kennis van en ervaring met content managementsystemen
  • Kennis van en ervaring met fotobewerkingssoftware
  • Kennis van en ervaring met SEO
  • Sociaal
  • Accuraat
  • Humorvol
  • Proactief
  • Stressbestendig
  • Zeer taalvaardig in het Nederlands
  • Bereidheid op koopavonden en zaterdagen te werken (zondag en maandag vrij)
  • Bereidheid webshopbestellingen te picken en klaar te zetten, in samenwerking met collega's van het magazijn
  • Eigen vervoer danwel bereid-/mogelijkheid te reizen via openbaar vervoer of anderszins

Wensen

  • Creatief
  • Initiatiefrijk
  • Ervaring in de retail
  • Ervaring in online marketing
  • Woonachtig binnen 25 km van Rijssen

Pas je in bovenstaand plaatje, wil je deel uitmaken van het sterk groeiende online succes en bij een gave club horen? Heb je eerst nog wat vragen, wat wij ons kunnen voorstellen, neem dan contact op met M.H. Schalij op 0548-530350.

Geen vragen meer? Solliciteer dan direct:

Paul Roescher
t.a.v. de directie
Plaagslagen 2
7463 PH Rijssen

Lees hier onze privacyverklaring