figure

Veelgestelde vragen

Vakantiesluiting 2020

De afdeling Distributie (Planning, Service Planning, Magazijn, Bedrijfsburo, Service Desk en E-commerce) laadt in week 30, 31 en 32 (zaterdag 18 juli t/m zaterdag 8 augustus 2020) de accu's bij. Vanaf dinsdag 11 augustus staan zij weer vol energie voor u klaar. De showrooms zijn wel gewoon doorlopend geopend.

Hier vindt u veelgestelde vragen en hun antwoorden. Klik op een vraag om naar het antwoord te gaan.

Planning, bezorgen, monteren en afhalen

Worden mijn bestelde goederen tijdens de Coronacrisis nog geleverd?
Komt de levertijd tijdens de Coronacrisis in gevaar?
Moet ik hulp regelen tijdens de bezorging van veel en/of zware artikelen?
Mijn verbouwing is nog niet klaar, kan ik mijn levertijd aanpassen?
Kan ik mijn goederen nog afhalen tijdens de Coronacrisis?
Ik heb eerder inbouwmaterialen nodig, kan ik die ophalen?
Ik wil graag mijn bestelde artikelen eerder ontvangen, kan dat?
Kan ik mijn lijm en voeg nog terugbrengen?
Mag ik zelf mijn keuken ophalen?
Ik heb een showroomhaard gekocht, mag ik die er zelf uithalen?
Ik ben het niet eens met de lever-/ bezorgdag, kan ik deze veranderen?
Wanneer wordt mijn keuken ingemeten?
Wanneer vindt de montage van mijn keuken plaats?
Welke monteur plaatst mijn keuken?
Kan ik de plaatsingsdatum van mijn keuken wijzigen?
Het stucwerk op mijn muren is niet droog, kan de keuken nu wel geplaatst worden?
Wanneer is de leverdag van mijn bestelling bekend?
Wanneer wordt mijn vloer gelegd?
Hoe vind de bezorging van tegels, PVC-vloer en laminaatvloer plaats?
Wat wordt er allemaal geleverd?
Levering in het weekend
Mijn keuken moet naar een verdieping
Wat monteren jullie wel/niet en wat sluiten jullie wel/niet aan?

Service

Ik heb een serviceaanvraag gedaan tijdens de Coronacrisis, wordt deze behandeld?
Ik heb een servicebezoek tijdens de Coronacrisis gepland staan, kan deze doorgaan?
Wanneer is de afdeling Service bereikbaar?
Kan ik tijdens de Coronacrisis met een serviceaanvraag binnenkomen?
Waarom wordt mijn servicemelding op maandagen niet beantwoord?
Hoe dien ik een servicemelding, klacht of suggestie in?
Mijn fronten in de buurt van de vaatwasser. Hoe komt dit?
Wat betekent de verschillende statussen in de online Service Desk?
Is mijn Kunstwaardecheque tijdens de Coronacrisis langer geldig?

Showroom

Zijn de showrooms tijdens de Coronacrisis geopend?
Hoe gaan jullie om met de 1,5 meter afstand?
Kan ik een afspraak afzeggen?
Zijn de openingstijden tijdens de Coronacrisis aangepast?
Gaat de kookworkshop nog door? Kan ik mijn aankoop/aankopen annuleren?
Mag ik mijn kinderen tijdens de Coronacrisis meenemen?
Met hoeveel mensen mag ik komen?

Algemeen

Waarom zijn jullie op zon-, maan- en feestdagen altijd gesloten?

ANTWOORDEN

Planning, bezorgen, monteren en afhalen

Worden mijn bestelde goederen tijdens de Coronacrisis nog geleverd?
Uw bestelde goederen worden gewoon bij u geleverd. De planningsafdeling belt 1 dag van tevoren of de geplande levering nog door kan gaan. Bent u zelf ziek, wacht dan niet en verplaats zelf uw leveringsafspraak alstublieft. Dat scheelt ons een zinloze rit (en terug).

Let op: omdat Paul Roescher en zijn leveranciers werken volgens het systeem Just In Time, waarbij er kort voor levering aan de klant aan Paul Roescher wordt geleverd, kan het onder de huidige Corona-omstandigheden zijn dat deelleveringen aan Paul Roescher niet op tijd binnenkomen. Dit kan dan tot gevolg hebben dat u bijvoorbeeld uw vaatwasser enkele dagen later ontvangt. Dit is niet 100% te voorkomen, er is sprake van overmacht en wij vragen uw begrip hiervoor. Dankuwel.  meer info | naar boven

Komt de levertijd tijdens de Coronacrisis in gevaar?
Nee, mits onze leveranciers (fabrikanten) niet meer leveren. Mochten er alsnog leverproblemen gaan komen, dan informeren wij u daar tijdig over. meer info | naar boven

Moet ik hulp regelen tijdens de bezorging van veel en/of zware artikelen?
Tijdens uw aanschaf is met u besproken of u zelf al dan niet hulp regelt, wanneer wij uw artikelen komen bezorgen. Het gaat dikwijls namelijk om veel en/of zware artikelen, zoals natuurstenen werkbladen voor uw keuken. Van onze chauffeur mag op geen enkele wijze worden verlangd dat hij in zijn eentje, of met alleen uw hulp, dit soort gewichten torst. Dat mag u ook niet van uzelf verwachten overigens. Daarom vragen onze verkopers u altijd of u zelf hulp regelt, of dat wij dat (betaald) moeten regelen.

Helaas worden onze chauffeurs (te) vaak geconfronteerd met vervelende discussies aan de deur, omdat de toegezegde hulp er ineens toch niet blijkt te zijn. Gevolgen: klant boos, chauffeur gefrustreerd, planner gefrustreerd en de vrachtwagen kan rechtsomkeert maken. Zonde van de tijd, moeite, geld en het milieu.

Mogen wij om uw medewerking vragen? Wilt u één werkweek vóór levering met onze planner bellen of mailen (zie de correspondentie die u van hem ontving) en uw hulp (of het ontbreken hiervan) met hem afstemmen? Dan kan hij eventueel nog op tijd schakelen door (betaalde) hulp te regelen. Dankuwel! | naar boven

Mijn verbouwing is nog niet klaar, kan ik mijn levertijd aanpassen?
De levertijd kan niet naar voren worden gehaald, de leverweek uitstellen is geen probleem. | naar boven

Kan ik mijn goederen nog afhalen tijdens de Coronacrisis?
Ja: ons distributiecentrum is gewoon geopend. Er is een deurbeleid en de richtlijnen van het RIVM worden strikt opgevolgd. U kunt de goederen afhalen van dinsdag t/m vrijdag van 09.30 tot 17.00 uur en op zaterdag van 09.30 tot 15.30 uur. meer info | naar boven

Ik heb eerder inbouwmaterialen nodig, kan ik die ophalen?
Ja, dit is mogelijk, wel vinden wij dit fijn om dit 24 uur van tevoren te weten, anders kunnen wij tijdig klaarzetten helaas niet garanderen. | naar boven

Ik wil graag mijn bestelde artikelen eerder ontvangen, kan dat?
Helaas is dit niet mogelijk omdat wij afhankelijk zijn van planningen van leveranciers. | naar boven

Kan ik mijn lijm en voeg nog terugbrengen?
Ja, dit is mogelijk als de zakken nog ongebruikt zijn. | naar boven

Mag ik zelf mijn keuken ophalen?
Dit is mogelijk als de keuken binnen is. Wij adviseren u dan om met meerdere personen te komen omdat het veel artikelen zijn, die vaak het nodige wegen. | naar boven

Ik heb een showroomhaard gekocht, mag ik die er zelf uithalen?
Dit is mogelijk, wel vinden wij het fijn dit van te voren te weten. | naar boven

Ik ben het niet eens met de lever-/ bezorgdag, kan ik deze veranderen?
U kunt de leverdag in de huidige bezorgweek niet veranderen. Onze chauffeurs rijden op vaste dagen vaste routes door Nederland, zodat meerdere leveringen in één regio kunnen worden gecombineerd. Dit helpt mee aan het extra laag houden van onze prijzen. Hier kan helaas niet van afgeweken worden. | naar boven

Wanneer wordt mijn keuken ingemeten?
Onze planner krijgt opdracht vanuit de verkoop om uw keuken in te meten. U ontvangt van ons per e-mail de inmeetdatum en -tijd voor uw nieuwe keuken, welke door onze planner wordt bepaald. De reden hiervoor is dat onze bezorgingsdienst uw keuken inmeet en dit strak ingepland moet worden om zo efficiënt mogelijk te kunnen werken. De adressen voor het inmeten van uw keuken moeten dus op de route van de bezorgplanning liggen. Hier kan helaas niet van afgeweken worden. | naar boven

Wanneer vindt de montage van mijn keuken plaats?
De montage vindt binnen 1 tot enkele werkdagen na bezorging van uw keuken plaats. De exacte datum voor de montage van uw keuken ontvangt u per e-mail in de week nadat de bezorgdatum per e-mail aan u is verstuurd. | naar boven

Welke monteur plaatst mijn keuken?
Wij plaatsen en bezorgen keukens door heel Nederland. Ieder postcodegebied heeft hierdoor zijn eigen monteur. Uw keuken wordt dus geplaatst door een monteur uit uw eigen regio. Dit doen wij om onze prijzen zo laag mogelijk te houden, iets waar u maximaal van profiteert. In de e-mail die u ontvangt over de plaatsingsdatum staat vermeld wie uw keuken komt plaatsen. Tevens zijn de contactgegevens van de monteur hier in vermeld. De monteur zal enkele dagen van te voren contact met u opnemen. | naar boven

Kan ik de plaatsingsdatum van mijn keuken wijzigen?
Als u de plaatsingsdatum van uw keuken wilt wijzigen, dan zal de plaatsing minimaal een week later plaatsvinden. Dit heeft weer te maken met de vaste routes, die onze chauffeurs en monteurs door heel Nederland rijden en hun planningen. | naar boven

Het stucwerk op mijn muren is niet droog, kan de keuken nu wel geplaatst worden?
Voor het voorkomen van vochtproblemen met uw nieuwe keuken, raden wij u ten zeerste af de keuken te plaatsen als de muren nog niet droog zijn. Mocht u uw keuken wel met (deels) vochtige muren willen laten plaatsvinden, dan is Paul Roescher en/of de monteur niet aansprakelijk voor eventuele gevolgen. Bij twijfel adviseren wij u contact op te nemen met uw keukenmonteur. | naar boven

Wanneer is de leverdag van mijn bestelling bekend?
U ontvangt ongeveer 2 weken vantevoren per e-mail de exacte leverdag van uw bestelling. Deze kan helaas niet worden gewijzigd. | naar boven

Wanneer wordt mijn vloer gelegd?
Het leggen van uw vloer wordt niet gepland door Paul Roescher. Heeft u vragen over het leggen van uw vloer, neem dan contact op met uw verkoper of uw vloerenlegger. Het aanreiken van vloerenleggers gebeurt als gratis extra service door Paul Roescher. Paul Roescher is niet aansprakelijk voor de planning en/of fouten door externe vloerenleggers. | naar boven

Hoe vind de bezorging van tegels, PVC-vloer en laminaatvloer plaats?
Paul Roescher levert tegels, PVC-vloeren en laminaatvloeren aan op een pallet, waarbij alles in folie is gewikkeld. Wij zetten uw bestelling zo dicht mogelijk bij uw huis. Alles wordt op de begane grond geleverd en niet naar binnen gebracht. U bent dus er zelf verantwoordelijk voor dat uw bestelling op een eventuele verdieping of in een tuin terechtkomt. Het leveren van grote partijen tegels, PVC-vloeren en laminaatvloeren wordt door Paul Roescher uitbesteed aan een externe transporteur. Hierbij is er geen verschil qua aanlevering van de goederen als hierboven omschreven. Controleert u bij aankomst van uw bestelling vooral op manco's (tekorten) en breuk (schade), want u heeft 14 dagen de tijd om een eventuele reclamatie in te dienen. Dit is heel erg belangrijk! | naar boven

Wat wordt er allemaal geleverd?
U ontvangt van Paul Roescher ongeveer 2 weken voor levering een planningsbrief. Heeft u meerdere bestellingen bij Paul Roescher geplaatst, dan ontvangt u van iedere bestelling een separate planningsbrief. Dit is helaas niet te voorkomen. | naar boven

Levering in het weekend
Wij bezorgen wekelijks van dinsdag t/m zaterdag. Wordt uw bestelling op vrijdag of zaterdag bij u bezorgd en heeft u ervoor gekozen om de keuken door onze monteurs te laten plaatsen? Dan vindt de montage na het weekend plaats. | naar boven

Mijn keuken moet naar een verdieping
Woont u op een verdieping, bijvoorbeeld in een appartement? Dan bent u tijdens de levering van uw bestelling verantwoordelijk voor de bescherming van de deurposten van de lift. Wij adviseren u om zowel de deurposten als de sponning van de lift af te plakken. Daarnaast is bij de beheerder doorgaans plaatmateriaal beschikbaar om de binnenkant van de lift te beschermen tijdens de bezorging. | naar boven

Wat monteren jullie wel/niet en wat sluiten jullie wel/niet aan?
Wij zijn in de basis de verkopende en leverende partij van woonartikelen. Dit betekent dat wij in principe niet de partij zijn, die deze woonartikelen monteert en/of installeert. Hier huren u of wij in, afhankelijk van wie de opdracht aan dit soort partijen verstrekt en de factuur aan dit soort partijen betaalt. Informeer er ook naar tijdens het verkoopgesprek, zodat achteraf geen onplezierige verrassingen ontstaan. | naar boven

Service

Ik heb een serviceaanvraag gedaan tijdens de Coronacrisis, wordt deze behandeld?
Uiteraard wordt uw serviceaanvraag zo snel mogelijk behandeld. Juist nu is de snelste en beste route via onze nieuwe online Service Desk, waarin u zelf een aantal gegevens aanlevert, zoals uw postcode, ordernummer en eventuele foto's. Het Service Team werkt met strakke reactie- en oplostijden dankzij professionele software. | naar boven

Ik heb een servicebezoek tijdens de Coronacrisis gepland staan, kan deze doorgaan?
Ja, het geplande servicebezoek kan doorgaan, mits u of de monteur zien zijn. Bij deze bezoeken hanteren wij een streng deurbeleid en volgen strikt de regels van het RIVM. meer info | naar boven

Wanneer is de afdeling Service bereikbaar?
De beste methoude is via de nieuwe online Service Desk. Wilt u toch een collega van de afdeling Service telefonisch spreken, dan kan dat op telefoonnummer 0548 530 352. Houdt u wel rekening met een mogelijk langere wachttijd en de specifieke openingstijden van dinsdag t/m zaterdag van 09:00 - 12:30 en van 13:30 - 16:30 uur. | naar boven

Kan ik tijdens de Coronacrisis met een servicevraag langskomen?
Voor ieders veiligheid en gezondheid adviseren wij u om bezoeken tot een absoluut minimum te beperken. Mocht langskomen de enige optie zijn, dan bent u uiteraard welkom. Wij hanteren een streng deurbeleid en volgen strikt de regels van het RIVM. meer info | naar boven

Waarom wordt mijn servicemelding op maandagen niet beantwoord?
Paul Roescher is op zon- en maandagen altijd gesloten. Ons team laadt na een vaste koopavond (donderdags) en een topdrukke zaterdag 's zondags en 's maandags de accu's bij. Wij hopen op uw begrip hiervoor. 's Dinsdags vanaf 09:00 uur staat het team weer volledig tot uw beschikking. | naar boven

Hoe dien ik een servicemelding, klacht of suggestie in?
Ga naar onze nieuwe professionele online Service Desk en volg de instructies alstublieft. Wij verzoeken u vriendelijk doch dringend om toch vooral van de nieuwe Service Desk gebruik te maken en niet meer te bellen of te e-mailen met de afdeling Service. Dit is in uw voordeel, want hoe minder telefoon en e-mail het Service Team moet afhandelen, hoe meer tijd en aandacht het team overhoudt voor servicemeldingen. Dus ook de uwe. Bedankt voor uw medewerking en begrip. meer info | naar boven

Mijn fronten vertonen schade in de buurt van de vaatwasser. Hoe komt dit?
Zet uw vaatwasser niet op een kier direct na beëindiging van het programma, maar zet deze helemaal open of (beter nog) wacht minimaal een half uur met openen. Zo kan de hete stoom eerst worden afgevoerd, zodat uw fronten hier geen schade aan ondervinden. | naar boven

Wat betekent de verschillende statussen in de online Service Desk?
De online Service Desk kent de volgende statussen:
* OPEN: servicemelding is ingediend, maar nog niet aan een teamlid toegewezen (dit is de eerste status)
* IN BEHANDELING: servicemelding is door een teamlid in behandeling genomen, u weet nu de prioriteit en dus oplostermijn. Het Service Team werkt met zeer strakke tijdslijnen, dit is in uw voordeel.
* WACHTEND OP KLANT: het teamlid wacht op uw input, zolang u niet reageert kan het teamlid niet verder. Reageert u herhaaldelijk niet, wordt uw servicemelding automatisch gesloten (maar kan op uw initiatief zeer eenvoudig worden heropend).
* WACHTEND OP REACTIE LEVERANCIER: het teamlid en/of u wachten op een reactie van een leverancier, er wordt hard aan gewerkt!
* WACHTEND OP LEVERING LEVERANCIER: het teamlid en/of u wachten op een levering van een leverancier, er wordt hard aan gewerkt!
* GEANNULEERD: uw servicemelding is afgewezen (kan een doublure zijn, of een onterechte servicemelding vanwege bijvoorbeeld geen garantie)
* OPGELOST: uw servicemelding is opgelost, yes!
* GESLOTEN: uw servicemelding is gesloten (dit is de laatste status). Dit gebeurt automatisch na de status OPGELOST en GEANNULEERD
* RUGGESPRAAK: servicemelding ligt bij leidinggevende, hij neemt de servicemelding van het teamlid over

U krijgt van iedere statuswijziging en update een automatische  e-mail van de Service Desk. U kunt zelf de status van uw melding online bekijken en met het teamlid communiceren. Superhandig en dit scheelt u en ons tijd, terwijl het lekker gestructureerd blijft.

Let op: reageer niet op lopende servicemeldingen door een nieuwe servicemelding in te dienen, maar reageer altijd op de al lopende servicemelding. Dit voorkomt verspilling van tijd aan onze kant, doordat wij servicemeldingen aan elkaar moeten linken en één van de duplicaten moeten sluiten. Bedankt! | naar boven

Is mijn Kunstwaardecheque tijdens de Coronacrisis langer geldig?
Bij alle klanten waarvan de geldigheidsduur van de Kunstwaardecheque bijna verloopt of inmiddels is verlopen, zullen door de galerie met 3 maanden worden verlengd (nadat de horeca is opgeschaald). Dit hoeft niet met hen te worden overlegd, u krijgt automatisch bericht van hen voor eventuele verlenging. Zolang er geen sprake is van een lock-down, zal de galerie in ieder geval openblijven. Op hun website staat ook welke preventieve maatregelen zij genomen hebben. | naar boven

 

Showroom

Zijn de showrooms tijdens de Coronacrisis geopend?
Deze zijn gewoon geopend, zij het met restricties. meer info | naar boven

Hoe gaan jullie om met de 1,5 meter afstand?
Wij hebben een speciale pagina voor onze maatregelen tijdens de Coronacrisis gemaakt. meer info | naar boven

Kan ik een afspraak afzeggen?
Het is altijd mogelijk om een bevestigde afspraak af te zetten. Hoe eerder wij dit weten, hoe beter. Onze ingeplande adviseur/adviseuse kan dan iemand anders helpen. | naar boven

Zijn de openingstijden tijdens de Coronacrisis aangepast?
De openingstijden zijn niet aangepast. U vindt onze openingstijden hier | naar boven

Gaat de kookworkshop nog door?
Sommige kookworkshops gaan nu even niet door in verband met Corona. Als u reeds gereserveerd heeft, wordt u door ons benaderd. Alle kookworkshops waarop u wel (beperkt) kunt inschrijven leest u bij het volgende linkje: meer info | naar boven

Kan ik mijn aankoop/aankopen annuleren?
In de meeste gevallen is dit inderdaad mogelijk. Vraag hiervoor naar de voorwaarden bij onze receptionistes in Rijssen of Apeldoorn of vraag naar uw verkoper. | naar boven

Mag ik mijn kinderen tijdens de Coronacrisis meenemen?
Wij adviseren u om dit nu even niet te doen. Onze speelhoek voor de kinderen is voor uw en onze gezondheid tijdelijk gesloten. Er zijn wel oplaadpunten voor mobiele telefoons en tablets, die uw kids mogen gebruiken, mits de 1,5 meter afstand tot anderen kan worden bewaard. meer info | naar boven

Met hoeveel mensen mag ik komen?
Ons advies is om in deze situatie met maximaal 2 personen te komen. Wij garanderen uw en onze veiligheid aan de verkooptafels door middel van speciale plexiglazen wandjes. Bovendien voeren wij een strikt deurbeleid en volgen de regels van het RIVM. meer info | naar boven

Algemeen

Waarom zijn jullie op zon-, maan- en feestdagen altijd gesloten?
Het hele team - van verkoop tot magazijn - staat gedurende 5 dagen en 1 koopavond per week voor u klaar. Op zon-, maan- en feestdagendag worden spreekwoordelijk de accu's bijgeladen, want ook onze medewerk(st)ers hebben uiteraard recht op een 2-daags weekend. Op dinsdagochtend staat het hele team weer fris & fruitig voor u klaar. Bedankt voor uw begrip. meer info | naar boven

Afsprakenplanner

figure

Maak een afspraak om vrijblijvend advies te krijgen van één van onze specialisten

75% beveelt Paul Roescher aan!

"Keuken, badkamer, toilet en slaapkamerkast tot in de puntjes perfect. Voor herhaling vatbaar. Bedankt Paul Roescher Rijssen."

Lees het verhaal van deze klant

Paul Roescher

figure
Europa's grootste keus
17.500 m2 showroom
Altijd hoge kwaliteit